W dniach 29 – 30 października w Tczewie odbędzie się konwent Tetcon. Impreza organizowana jest od 2013 roku przez Tczewski Klub Fantastyki, a na ubiegłorocznej edycji liczba uczestników przekroczyła 1000 osób.

Organizatorzy starają się, by program był różnorodny tak, aby każdy fan fantastyki mógł znaleźć coś dla siebie. Specjalnością imprezy są sale z grami konsolowymi (największe i najlepiej wyposażone w regionie) oraz games roomy z grami planszowymi.

Koszt dwudniowej akredytacji to 20 zł.

Akredytacja będzie znajdować się w budynku I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej – Curie przy ul. Szkoły Morskiej 1.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej konwentu.

tetcon.tkf.org.pl

Przygotowaliśmy dla was Pokój Larpowy, w którym przez całą teconową sobotę będziecie mogli zagrać w najróżniejsze larpy. Oto co dla was przygotowaliśmy:

PokeLarp Go – Zmierz się z legendą

Jakub Kołodziejczak, Mateusz “Mat” Zachciał

Wyspa Melstro jest krainą, o której niewiele wiadomo. Według przekazów dawnych podróżników zamieszkiwało ją plemię Ahotoh, które czciło legendarnego pokemona mieszkającego w wulkanie. Na prośbę Profesora Oak’a dziesięciu śmiałków – trenerów pokemonów wyruszyło na Wyspę, aby ją zbadać, odszukać tego tajemniczego pokemona, a może i złapać…
Dopływając do Wyspy rozpętał się potężny sztorm, który zniszczył statek i wyrzucił trenerów na brzeg. Nie mają zapasów, kontaktu z kontynentem, ani nadziei na szybki ratunek, ale mają swoje wierne pokemony. Może razem uda im się zbadać wszystkie tajemnice wyspy Melstro?

Szczegóły
Larp inspirowany światem z gry i serialu Pokemon.
10 graczy
Role unisex
Stroje niewymagane/dowolne
Czas trwania 3h.

Bękarci Król – Gra o Tron

Jakub „Turbos” Dubrowski

.Westeros.
Kraina Siedmiu Królestw,
ziemie zamieszkiwane przez liczne rody. Miejsce intryg, konfliktów, sojuszy, zdrad, gier politycznych – stawką jest panowanie wszystkimi królestwami. Ostatnimi czasy doszło do tragedii – wasz władca pochodzący z rodu Targaryenów razem ze swoją żoną wyruszył za morze by zdobyć nowe ziemie i słuch o nim zaginął. Nikt nie wie, co stało się z jego potężną armią. Liczne głosy uznały króla za martwego, co wykorzystał Armon II Waters – syn z nieprawego łoża. Młody chłopak, będąc jedynym, w którym płynie jeszcze krew Targarenów, przejął tron i ogłosił się Królem. Wiedział, że utrzymanie władzy będzie kosztować go wiele wysiłku, a lud może zacząć się buntować. Sprawne działania polityczne i gospodarcze pozwoliły mu uspokoić chwilowo sytuację, jednak jest to cisza przed burzą. Nad Westeros gromadzą się czarne chmury: chodzą słuchy o armii, która zbiera się na północy by zaatakować mur. Dodatkowo Słoneczna Włócznia na południu zerwała wszelkie kontakty dyplomatyczne. Taka niepewna sytuacja nie może trwać ani chwili dłużej – czas, by przedstawiciele wszystkich rodów spotkali się na Naradzie Królewskiej, by zadecydować o dalszym losie Westeros. Czas, by każdy zabrał głos. Czas, by zachować pokój lub rozpętać wojnę. Wszystko w waszych rękach.

Szczegóły
Larp w settingu Gry o Tron
Ilość graczy: 7-9
Role unisex
Strój nie jest wymagany, ale może być strój fantasy utrzymany w klimacie GoTa.
Czas trwania: 3h

WAMPIR: NOWY POCZĄTEK

Michał “Athan” Leoniec

FABUŁA
Przez ostatnie lata społeczność Spokrewnionych w Chicago przeżywała coraz większy kryzys. Zaczęło się od fali niewyjaśnionych morderstw zarówno wśród ludzi, jak i wampirów oraz brutalnych ataków Klanu Brujah na Malkavian oraz Bezklanowców. Mimo problemów lokalna społeczność Camarilli systematycznie rozrastała się, by ostatecznie w roku 1990 przekroczyć setkę. Niebawem stało się jasne, że dalszy rozrost grozi złamaniem Maskarady.
Książe Olaf „Lodin” Holte zbyt długo tolerował rosnącą anarchię. Wyznaczywszy ogromną nagrodę za głowę seryjnego mordercy, wygnawszy z miasta sprawiające największe problemy jednostki oraz odebrawszy przywilej posiadania potomstwa wszystkim Spokrewnionym, doprowadził do tymczasowego uspokojenia sytuacji.
Co stało się z wygnanymi oraz tymi, którzy postanowili dobrowolnie opuścić Chicago? Wielu z nich zaginęło w mrokach dziejów udając się do niewielkich miasteczek, aby tam oczekiwać nadchodzącej Gehenny. Największa grupka udała się do Davenport, oddalonego o kilka godzin drogi miasta w stanie Illinois, aby tam założyć kolejną kolebkę społeczności Spokrewnionych. Któż jednak mógł się spodziewać, że w tej pozornie spokojnej mieścinie nie wszystko jest takie, jakim się wydaje?

WPROWADZENIE
Zebraliście się w jednym z opuszczonych budynków na zaproszenie Bena Smitha z Klanu Malkavian, aby rozdzielić między siebie Davenport. Większość z Was musiała opuścić Chicago i ma nadzieję osiedlić się tu na stałe, acz podczas narady mogą zjawić się także lokalni Spokrewnieni oraz osoby przybywające tu w całkowicie innym celu. Poza podzieleniem miasta i ustaleniem terenów łowieckich czeka Was także wybór Księcia oraz wspomagającego go Dworu. Zanosi się na to, że władza przypadnie Benowi, ponieważ to on zdołał zebrać Was wszystkich i zorganizować wyprawę, aczkolwiek nie wszyscy otwarcie popierają jego kandydaturę.

Setting: Wampir Maskarada, rok 1993
Rodzaj gry: Chamber larp z elementami strategicznymi
Stroje: Współczesne, zależne od postaci
Ilość uczestników: 10 – 14
Postacie: Będą rozdawane przed rozpoczęciem gry
Czas trwania gry: 3h

Larp poza aspektami politycznymi będzie wykorzystywał także turową mechanikę przejmowania dzielnic oraz polowań. Skupienie się na tym aspekcie rozgrywki nie jest wymagane, jest ona jedynie dodatkiem do samej narady. Znajomość settingu będzie mile widziana. Grę poprzedzi krótkie wprowadzenie.

W razie pytań kontaktujcie się przez facebooka :).

NWO

Jakub “Mefi” Fijałkowski

Nowy porządek świata (łac. Novus Ordo Mundi, ang. New World Order) – termin wykorzystywany do opisu istotnej zmiany w międzynarodowej polityce polegającej na przemianach (…), a także w stosunku do układu sił politycznych na świecie, który ukształtował się w latach 50. XX wieku. Niektórzy twierdzą, że świat jest zakulisowo sterowany przez grupę bądź grupy ludzi dążących do wprowadzenia „Nowego Porządku Świata”, który ma się rzekomo cechować utworzeniem jednej zależnej religii, praniem mózgu, wszczepianiem innym ludziom chipów pod skórę, propagowaniem transhumanizmu, uwięzieniem ludzi w ogromnych miastach-molochach, powszechnej inwigilacji za pomocą monitoringu i projektu Echelon oraz bezgotówkowym obrotem towarami. Obecnie często pojęcie NPŚ odnosi się do rządu światowego, któremu podlegać mają wszystkie państwa.

Szczegóły
Larp w settingu współczesnym, chamber larp, polityk
Ilość graczy: 6, role unisex
Stroje niewymagane
Czas trwania: 2h